|
td>
| |
Ankara'da; fotoğraf, fotoğrafçılar-II
Sergisi
26.11.2014 - 21.12.2014
Cer Modern
Altınsoy Cad. No: 3
Sıhhiye
Çankaya
Ankara
312-310 00 00
www.cermodern.org
Pazartesi günü hariç her gün 10:00-20:00 saatleri arasında gezilebilir.
|
Basin Bulteni Ankarada; fotoğraf, fotoğrafçılar-II | 26 Kasım 21 Aralık 2014
Fotoğrafın fotoğraflığı, günümüzde fotoğraf, kavramsal sanat, iç içe geçmiş disiplinler/dijital Hi-tec ürünlerde üst üste binmiş iletişim yöntemleri, Teknoloji yeni değer yargılarıyla bizimi değiştiriyor/dönüştürüyor. Biz teknolojiyle; dünyayı değiştirerek/yönetmeye mi çalışıyoruz.. Işık değerleri; renk, doku ve ton. Fotoğrafik üst dil., Klasikleşmiş renk düzeninden, görüntü düzenleme kurallarından uzak. Farklı girişimler; yalın yansıtmalarla, düşlenmişi görünür kılarak, yeni yeniden yeniye heyecanlarla,
random, okazyon estetik, oksimoron başlıklar!,
çağdaş bir duruş, evrensel kriterlerle, salt makine taşımanın dışında; fotoğrafik referansları zorlamadan/zorlayarak,
gelecekle ilgili öngörmeler/göstermeler, Bireysel öz veya içselleştirilmiş biçimler. Gelenekçilikten uzaklaşmayı denemek cesareti.
sanatın, fotoğrafın/fotoğrafla sanatın geçirdiği evrime katkıları,
tekrarlamamak; kendini ve işlerinde. Albenili farklı figür istiflemeleri, kendi janjanlı ışığını yaparak, özgün temalı.
manifestolar; formalist olmayan, kesip yapıştırılmamış.
yaşama dokunmak, protest veya değil !,
hiçbir akıma, stile, renge, motife, objeye, nesneye karşı ön yargılı olamadan/ bağlı kalmadan
. 2004 yılında; Çağdaş Sanatlar Merkezinde; Adnan Veli KUVANLIK (Dijital sensation), Adnan POLAT (Durağan hüzünler), Ufuk ÖZKAN (Işık, hız ve çığlıklar) ve Çerkes KARADAĞ la (Kitaplar ve albümlerinin sunumuyla) birlikte gerçekleştirdiğimiz Ankarada; fotoğraf, fotoğrafçılar-I başlıklı küratörlüğünü üstlendiğim; 22.yüzyıl fosilleri çalışmalarımla da yer aldığım serginin açılmasının/aralıklarla tekrarlanmasının kararlaştırıldığı toplantıda ajandama aldığım notlardan.
bütün çalışmalarını fotoğraf üst diliyle konuşmaya başladığı ilk günden beri yakından izlediğim; Osman MERTTOPÇUOĞLUnun insanlık için önemli yerleri görmek amacıyla çıktığı/yaptığı seyahatlerde çektiği binlerce fotoğrafı; özenle çekilmiş amacına uygun. Felsefe, tarih, bilim, sanat ve teknoloji vb. gibi ilgisini çeken alanlardan, merak, arayış ve keşif alışkanlıklarıyla, ayrıntılara, özellikle renkli yapılanmalara/ öz bileşenlere yöneldiği fotoğrafları.
ve son seyahati Yemenden , turizm/tanıtım fotoğrafçılığından/yaklaşımından farklı özgün, renkli saptamalar.
Ankaraya tutkun/ Ankara lı Uğur KAVAS. Fotoğrafik yolculuğunu; mesleksel ve estetik kaygıyla yaptığı çalışmalarını yaklaşık yirmi beş yıldır yakından izlediğim, sergilerinin heyecanını yaşadığım, araştırmacı olarak yayımladığı kitaplarını ilk gün okuduğum. Fotoğraf albümlerini/çalışmalarını öğrencilerimle sık sık paylaştığım. Özellikle; sıradan, klasik ve klişeleşmişin yerine yeni özgün yaklaşımlar/özel teknikle (İnfrared kimyasal film) Ankarayı yorumladığı çalışmalarının yer aldığı albümünü (Bir başka Ankara). Ve yine tartışılmaz tutkusu Ankara. Yine İnfrared yöntem. Bu sefer; sevgili Ali DEĞER in motife ettiği DSLRle elektromanyetik spektrumda çıplak gözle görünmeyen ışıkları (dalgaboyu 700/1350 nm), görünür kıldığı, yüzlerce Ankara fotoğrafı arasından seçtiğim fotoğraflar. İkonik düşünülenerek (işlem öncesinde hayalindeki sembollerle/ canlandırdığı gerçekliklerle) çekilen fotoğraflar. Ankaraya içsel yaklaşım. Bir başka frekans.
bir Ankara gezgini, doğa sevdalısı; Yaşar TIPIRDAMAZ. Sürekli gezilerde, doğayla iç içe. Ünlü, ilginç doğal güzellikler de yeni yürüyüş parkurların da, milli parklarda keşifler de, mevsimlerin coşkulu renklerine yolculuklar da; fotoğraf makineleriyle. Ve fotoğrafları; tanıdık manzaralar yerine farkındalıklar, çizgiyle ve renklerle. Doğaya bütün olarak belgeleme kaygısından uzak bakarak, ışık-gölge, renk, şekil, form, çizgi ve doku, gibi öğelere ağırlık vererek/posterleştirerek kişiselliğini de kattığı, Siyah beyazların renkleştiği panoramikleri. Fotoğrafik süreçle/yöntemlerle; gördüklerini ve kendisini öznel olarak anlatma isteğini özgün ve estetik bir yapıyla ortaya koyma/gösterme çalışmaları.
ve ilk siyah beyaz sunumum. Renkleri fotoğraf işleme yöntemleriyle/programlarıyla yok ettiğim fotoğraflar! Işıksızlar! Göndermeyen/göndermelere yol açmayan! Bütünleşmeye ve düşünmeye çağırmayan! Oluşturmayı tetiklemeyen! Ön bilgilendirmeye gerek duymayan! Kimilerine göre fotoğrafın tözüne aykırı fotoğraflar! Değerlendirmesini/tanıtıcılığını izleyenlere bıraktığım görseller. İzleyicilerle birlikte şekilleneceğini umduğum görseller. Ve Ankarada; fotoğraf, fotoğrafçılar-II Işıkla; yeni öyküler yazma/okumalar. Ve Ankara için önemli, güçlü ve büyük bir aydınlıkta; fotoğraflar, fotoğrafçılar.
Mehmet Arslan GÜVEN Küratör
|
|
Serginizi burada duyurabilirsiniz...
Hizmetlerimiz
sergirehberi@gmail.com
|
|
|
|